söndag, december 16, 2007

 

Koldioxidlögnen börjar rämna

Så här står det i dagens nätupplaga av Dagens Nyheter.

"Etanolförespråkarna hänvisar till forskarrapporter som säger att etanol reducerar utsläppen av koldioxid med upp till 90 procent. "

Artikeln handlar om att en professor vid lantbrukshögskolan ifrågasätter användandet av jordbruksvaror som bilbränsle under hänvisning framförallt till att detta är slöseri med livsmedel.

Jag vill ytterligare en gång säga vad jag sagt ett flertal tillfällen. Om utsläppan av koldioxid ökar är detta ingen som helst anledning till oro, eftersom koldioxidutsläpp är helt ofarliga. Att tala om koldioxid som ett miljöhot är lika befängt som att tala om "de ohållbara utsläppen av dricksvatten".

Jag skulle här återigen vilja hänvisa till ett vetenskapligt arbete som helt tar udden av tanken att så kallade växthusgaser påverkar temperaturen genom att förhindra värmeåterstrålning. Läs gärna den bok som finns på nedanstående länk.

http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/0707/0707.1161v3.pdf

Samtidigt är jag den förste att anse att det är fullkomligt horribelt att använda livsmedel som bilbränsle så länge det finns människor som inte kan äta sig mätta.

Såvitt jag kan förstå är Dagens Nyheters artikel ett första tecken på att en tillnyktring håller på att inträda med avseende på koldioxidhysterien. Visserligen gör artikeln inte upp med det grundläggande felet att tro att koldioxid påverkar klimatet och temperaturen, men man visar ändå på de absurda och förödande följderna av denna hysteri.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=725216

Nästa steg blir förhoppningsvis att skriva om att det finns forskare som ifrågasätter tanken på koldioxid som "växthusgas" och med tiden kommer denna ståndpunkt säkerligen att bli den allmänt rådande. Olika hysterier kommer och går.

Comments:
Precis som med shockdoktrinen för att framkalla en globalstat för marknadsmaffian, fungerar papegojmedia-konglomeratens hysteri kring skithuseffekten tills en viss mättnad uppstår och våldtagna sinnen kan börja resonera logiskt.

Folk inser till slut det ologiska i resonemanget och oliktänkande forskare sipprar fram med reella ekvationer.

De som lydigt kan rapa upp de senaste propagandarönen från SVT & Co vet givetvis att vargen kommer allt annat vore ju vansinne.....
 
Jag anser också att det är bättre med skolgång än barnarbete.

Däremot är jag inte alltid säker på att alternativet till barnarbete är skolgång; det kan vara något värre exempelvis prostitution eller hunger.

För övrigt delar jag motoviljan met en globalastat och ger inte fem öre för "växthuseffekten".
 
Rättelse:

Det står motovilja, men jag menade motvilja och inget annat.
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?